Mimo wielu sceptycznych opinii odpowiedź na to pytanie jest prosta. Zdecydowanie TAK. Przekonać sceptyków nie jest łatwo gdyż często dopiero skutki ich nie stosowania można zauważyć, takie jak zamarznięte paliwo zimą, czy też zanieczyszczony układ paliwowy. Jak powszechnie wiadomo lepiej zapobiegać niż leczyć. Poniżej lista korzyści ze stosowania dodatków:
- Usuwają nagary i osady z układu paliwowego, stosowane systematycznie zapobiegają ponownemu zabrudzeniu
- Oczyszczają wtryskiwacze
- Usuwają wilgoć z paliwa, zapobiegając korozji zbiornika paliwa i tworzeniu się korków lodowych w przewodach paliwowych podczas niskich temperatur
- Obniżają temperaturę wytrącania się parafiny z ON o około 6C
- Ułatwiają rozruch silnika nawet w czasie 30C mrozów
- Stabilizują pracę silnika na wolnych obrotach
- Zmniejszają hałas silnika
- Obniżają toksyczność spalin
- Systematyczne stosowanie wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa o około 12%
Wysoka jakość olejów syntetycznych zapewnia lepszą ochronę w niskich temperaturach poprzez zachowanie płynności, a co za tym idzie lepszy rozruch silnika nawet przy dużych mrozach. Dzięki swojej lepkości zapewniają również lepszą tolerancję wysokich temperatur. Największa korzyść płynąca ze stosowania olejów syntetycznych to zdecydowanie lepsza ochrona silnika. Zapobiegają zerwaniu filmu olejowego co w znacznym stopniu przyspiesza zużycie silnika prowadząc do poważnych awarii. Obieg oleju syntetycznego rozpoczyna się od razu dzięki czemu każda część w silniku jest chroniona natychmiast.
Oleje syntetyczne mają znaczny wpływ na oszczędność paliwa, ponieważ w odróżnieniu od olejów mineralnych nie potrzebują czasu na dotarcie do wszystkich elementów smarnych silnika. Są również czystsze co obniża emisje spalin i korzystnie wpływa na środowisko.
Oleje syntetyczne AmsOil znacznie przewyższają normy olejowe zalecane przez większość producentów nowoczesnych samochodów.
Jeżeli samochód od początku jest eksploatowany na oleju syntetycznym to nie warto zmieniać oleju na inny. W przypadku niektórych jednostek zastosowanie taniego oleju mineralnego może wręcz drastycznie pogorszyć pracę silnika.
W silnikach wysokoprężynych olej po wymianie zmienia barwę na czarną już po przejechaniu kilkuset kilometrów co nie pogorsza jego właściwości.
Silnik nie jest konstrukcją hermetycznie szczelną przez co olej ma kontakt z powietrzem, a co za tym idzie traci swoje właściwości. Dlatego niezależnie od przebiegu olej należy wymieniać przynajmniej raz w roku.
Stosowanie olejów syntetycznych o niższej lepkości zmniejsza zużycie paliwa. Oszczędności rosną wraz z ilością przejechanych kilometrów.
Producenci samochodów w instrukcjach obsługi zalecają stosowanie konkretnego oleju często podając wręcz jego markę. To efekt umów pomiędzy producentami samochodów a olejów i wzajemnego certyfikowania. Nie oznacza to, że stosowanie innego oleju zaszkodzi silnikowi, oczywiście przy zachowaniu parametrów smarnych, norm olejowych jak również określonych interwałów i terminowości wymiany oleju.
AMSOIL zdobył renomę w produkcji środków smarnych ze względu na bardzo rygorystyczne standardy, znacznie przewyższające konkurencję. Proces rozpoczyna się od wyboru surowców i jest on oparty o jakość, a nie jak to przeważnie bywa o cenę. Wszystkie materiały wykorzystywane do produkcji środków Amsoil poddawane są kwarantannie i szczegółowym testom, aby sprawdzić czy spełniają surowe normy firmy.
http://www.amsoil.com/images/companyHistory/BarrelOilPour.jpg
Nad procesem produkcji czuwa system, który kontroluje ilość oraz kolejność mieszania surowców, aby otrzymać produkt najwyższej jakości. Po zakończeniu procesu, próbki gotowego produktu są poddawane szczegółowym testom w celu zapewnienia użytkownikom Amsoil maksymalnej jakości. Producent monitoruje najnowsze osiągnięcia techniczne, aby sprostać stale rosnącym wymaganiom przemysłu i transportu w dziedzinie środków smarnych. Amsoil udostępnia szereg testów swoich produktów: http://www.amsoil.com/performancetests.aspx
Warto wybrać kosmetyki samochodowe kleen-flo, 30 lat doświadczenia i tysiące zadowolonych klientów mówią same za siebie. Dodatkowym atutem jest przystępna cena, która przy jakości oferowanych preparatów wydaje się być bardzo atrakcyjna. Niebawem opublikujemy test regeneratora lakieru w połączeniu z woskiem. Zapraszamy na naszego Facebook'a https://www.facebook.com/sklepmmstore
Trzy podstawowe przyczyny problemów z olejem: jeśli olej jest zbyt rzadki, zbyt gęsty lub zbyt kwasowy, nie nadaje się do dalszej eksploatacji.
Dan Peterson, Zastępca Prezesa, Technical Development: „Kiedy olej silnikowy przekroczył okres eksploatacji lub uległ uszkodzeniu mechanicznemu, przeważnie staje się zbyt rzadki, aby oddzielać części metalowe, zbyt gęsty aby być właściwie pompowany lub zbyt kwasowy, żeby można go było w dalszym ciągu eksploatować”.
Gdy olej staje się zbyt rzadki, przestaje zapewniać odpowiedniej grubości warstwę oleju niezbędną do oddzielenia części metalowych. Różnorodna budowa silników wymaga różnych lepkości i gęstości oleju w celu do uruchomienia pojazdu. Lepkość oleju w temperaturze 100 C jest jedną z najbardziej podkreślanych właściwości oleju i jest również dobrym wskaźnikiem właściwej grubości warstwy oleju w silniku w temperaturze roboczej.
Wiele czynników może spowodować rozrzedzenie oleju silnikowego, co będzie miało negatywny wpływ na ochronę części silnika. Zbytnie naprężenia mechaniczne mogą rozrzedzić olej aż do stanu, w którym ochrona silnika będzie zagrożona. Podczas cyrkulacji oleju w silniku, jest on narażony na naprężenia statyczne w górnej części silnika, na ścianach tłoka i na łożyskach, co powoduje zmniejszenie jego odporności na naprężenia. Ciągłe narażenie oleju te warunki powoduje – w przypadku olejów o niskiej odporności na naprężenia – nadmierne rozrzedzenie oleju, co w efekcie prowadzi do narażenia głównych części silnika na kontakt elementów metalowych.
Zanieczyszczenie oleju paliwem w misie olejowej jest kolejną ważną przyczyną nadmiernego rozrzedzenia oleju silnikowego. Zarówno benzyna, jak i olej napędowy są rzadsze od oleju silnikowego i w chwili ich połączenia znacznie spada lepkość oleju, grubość warstwy oraz możliwość oddzielania części silnika. Nawet jeśli niewielkie rozcieńczenie paliwem jest zjawiskiem dosyć powszechnym i nie ma znacznego wpływu na żywotność oleju, zbyt duże rozcieńczenie paliwem w niesprawnym mechanicznie silniku jest dużo bardziej szkodliwe.
Chociaż może się wydawać, że „im olej gęstszy tym lepszy”, olej, który jest zbyt gęsty, staje się równie szkodliwy dla silnika jak olej, który jest zbyt rzadki. Zbyt duża gęstość oleju jest szeroko omawianym powodem problemów z olejem.
Kiedy olej staje się zbyt gęsty, żeby dopłynąć do części silnika, obszary te mają ograniczony dostęp oleju, co skutkuje kontaktem części metalowych, który może doprowadzić do poważnego uszkodzenia silnika. Zwiastunem osadu jest olej, który stał się dużo bardziej gęsty niż było to przewidziane. Przyczyną jest skomplikowana reakcja chemiczna, która obejmuje działanie wysokiej temperatury, spalanie produktów ubocznych i tlenu, co w połączeniu stanowi chemiczny atak na cząsteczki oleju. Powstająca reakcja chemiczna powoduje powstanie substancji dużo gęściejszej, która nie przepływa i nie chroni tak, jak pierwotny olej. W przypadku gdy reakcja ta nie jest zatrzymana, osad zaczyna powstawać w miejscach o wyższej temperaturze i niższym przepływie. Podczas gdy niewielkie ilości osadu są rzeczą normalną, jego większa ilość jest oznaką nadmiernie zużytego oleju, który należy wymienić. Aby powstrzymać powstawanie osadu, olej musi być odporny na atakujące siły procesu utleniania. Oleje na bazie syntetycznej charakteryzują się dużo wyższym poziomem cząsteczek nasyconych, w naturze których jest dać opór temu nieprzerwanemu bombardowaniu. Ponadto dodawane są antyutleniacze, które zmniejszają powstawanie zwiastunów utleniania wolnych rodników lub wchłaniają je w chwili gdy się pojawiają.
Kolejną przyczyną gęstnienia oleju, która w głównej mierze dotyczy olejów napędowych, jest nadmierna sadza silnikowa w mechanicznie wadliwych silnikach. Olej napędowy został zaprojektowany, tak aby poradzić sobie z pewną ilością zanieczyszczenia. Kiedy jednak sadza przeciąża dyspergatory znajdujące się w oleju, olej gęstnieje. Zgromadzone cząsteczki sadzy osiągają krytyczny rozmiar i powodują nadmierne zużycie, powszechnie obserwowane w tulejach silników diesla.
Kwasy są normalnym produktem ubocznym w procesie spalania paliwa pochodzenia mineralnego. Różne rodzaje paliwa, silników i warunki spalania powodują zróżnicowane poziomy powstawania kwasów. Kwasy te, przenoszone w procesie przedmuchu gazów, przedostają się do oleju silnikowego. W składzie oleju znajduje się detergent, który neutralizuje te kwasy zanim dojdzie do ich kumulacji i uszkodzenia silnika. Poziom detergentu jest mierzony za pomocą testu sprawdzającego całkowitą liczbę zasadową TBN (ang. Total Base Number). Ten wskaźnik zasadowości spada w miarę eksploatacji oleju i osiąga najniższą wartość, gdy olej nie może już pochłaniać kwasów powstałych w trakcie spalania. Gdy wskaźnik liczby zasadowej jest zbyt niski, szybko dochodzi do nagromadzenia kwasów, które atakują najbardziej podatne powierzchnie, w tym metale żółte i wyołowione łożyska. Bez podjęcia odpowiednich kroków sytuacja ta ulega szybkiemu pogorszeniu i skutkuje nadmiernym zużyciem chemicznym. Chociaż ten rodzaj awarii jest mniej powszechny, niepodejmowanie żadnych środków zaradczych może doprowadzić do znacznego uszkodzenia silnika.
Oleje syntetyczne AMSOIL zostały stworzone w celu zapewnienia najlepszej kompleksowej ochrony. Dzięki procesowi utleniania są one odporne na osad mechaniczny i wzrost lepkości, zwalczając jednocześnie szkodliwe kwasy, dzięki czemu wspomagają osiąganie najlepszych wyników silnika i przedłużają czas jego eksploatacji.
Kilka czynników powoduje powolną utratę mocy silnika, ale jedną z głównych przyczyn jest utrata kompresji spowodowana zużyciem i nagromadzonymi w silniku osadami.
Aby Twój silnik mógł wytwarzać maksymalną moc, komora spalania musi być całkowicie uszczelnion. Zużycie i osady mogą uniemożliwić uszczelnienie zaworów lub pierścieni tłokowych, umożliwiając wydostanie się sprężonych gazów z komory spalania i utratę potencjalnej mocy silnika.
Aby to zilustrować, wyobraź sobie użycie hydraulicznego podnośnika. Pompowanie ręczne podniesie pojazd, o ile zawór spustowy jest szczelny i nie przecieka. Jednak źle uszczelniony zawór spustowy powoduje utratę ciśnienia i opadanie pojazdu na ziemię bez względu na to, jak mocno pompujesz.
Ta sama zasada obowiązuje w Twoim silniku. Jeśli część ciśnienia wytworzonego podczas spalania zostanie utracona z powodu nieszczelności, silnik wytworzy mniejszą moc.
Zużycie i osady zmniejszają kompresję
Z biegiem czasu osady lub zużycie mogą uniemożliwić całkowite zamknięcie zaworów, zakłócając dobre uszczelnienie. Zużycie może również zakłócać prawidłowe działanie zaworu, zakłócając optymalny przepływ paliwa / powietrza.
Syntetyczny olej silnikowy AMSOIL Signature Series zapewnia o 75% lepszą ochronę silnika przed utratą mocy i zużyciem, niż wymaga tego wiodący standard branżowy. Przedłuża żywotność ważnych elementów, takich jak tłoki i krzywki. Ponadto zapobiega osadzaniu się tłoków o 93% lepiej niż jest to wymagane, aby spełnić najnowszy standard API. Wyjątkowa wydajność Amsoil pomaga zapobiegać osadom i zużyciu, które pozbawiają silniki mocy.